lauantai 7. marraskuuta 2009

Filosofiaa

Minä olen luonteeltani pohdiskelija. Haluan tietää miksi jotain tapahtuu ja miten kaikki toimii. Tämä on edesauttanut oppimista, asioita ei tarvitse päntätä kun ne ymmärtää.

Ex-mieheni taas on hyvin konkreettinen ihminen ja hän ei ymmärtänyt tarvettani tällaiseen mietiskelyyn. Siksi piilotin tämän ominaisuuden itsestäni, oli jopa aikoja jolloin en toteuttanut sitä.

Nyt kun tätä pidäkettä ei ole, olen voinut vapaasti olla oma itseni ja viime aikoina olenkin tutkinut filosofisia käsityksiä ja miettinyt niiden merkitystä minulle itselleni. Tällä hetkellä luen Sokrateen elämästä ja hänen opetuksinaan muistiin kirjoitettuja tekstejä. Olen tässä aloittelija, tai vieläkin tietämättömämpi, mutta innokas oppimaan. Tällä hetkellä pohdin Sokrateen mainitsemia hyveitä, erityisesti sitä, että ihmisen pitää hillitä kieltään, vatsaansa ja sukupuolielimiään.

Siinäpä sitä haastetta yhdelle eliniälle!

5 kommenttia:

  1. Pohdiskelija olen minäkin. En kuitenkaan kykene muodostamaan omaa mielipidettä, koska asiat on usein moniselitteisiä. Tuosta itsensä hillitsemisestä on meillä omakohtainen kokemus. Aikuinen hillitsee itsensä, mutta lapsi ei siihen kykene. Sääntöä muuttaa itsevaltiaat, jotka ei välitä mitä toiset ajattelevat. Mieti, josko tulisit vaihtarilukijaksi blogiini, minulla on vain muutama lukija, terveisin Annu
    http://turkeypeppers.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. ... minulla on vähän sama tilanne, niin pohdiskelun kuin suudelmienkin osalta ... jatketaan ihmettelyä niitä odotellessa. ;)

    VastaaPoista
  3. Annu,
    lukijoita saa kun kommentoi toisten blogeilla.
    Pikku hiljaa saat oman verkostosi.
    Aloite pitaa aina tehda itse eli kommentoida ja odottaa saako vastakaikua ILMAN omaa blogilinkkia.
    Ketaan ei voi 'pakottaa' vastavierailulle tai vastakommentoimaan varsinkaan jos 'bloggaussuhde' on vasta alussa.
    Alkuun jokainen meista haluaa makustella onko kommentin jattanyt itsea kiinnostava/onko aikaa/tai mika muu syy tahansa.

    Oma lukijakunta saadaan aktiivisella kommentoinnilla alkuun jo olemassa oleviin blogeihin!

    Tuo kaikki kuuluu bloggausetikettiin EI siis ole itseni keksimaa.

    VastaaPoista
  4. Ja sitten suudelmiin.
    Me ei enaa niin kielareita...no joskus...kylla sita 20v kimpassa ollutkin pari intoutuu!
    Mutta arjessa on normaalia pussailua ja katseita.
    Seka mukavia, kannustavia sanoja.

    Leppoisaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
  5. Oi, minut vietellään suudelmalla. Ja mielestäni hyvään seksiin kuuluu Suuteleminen.

    VastaaPoista